Hashtag – co to jest i jak z niego korzystać?

Hashtag to słowo lub wyrażenie poprzedzone znakiem # (hash). Jest to bardzo popularne w sieci. Ułatwia to grupowanie elementów tematycznie oraz ich wyszukiwanie. Za pomocą tego sposobu można rozprzestrzeniać swoje treści docierając do odpowiednich odbiorców. Pierwszy hashtag pojawił się na Twitterze w 2007 roku. Obecnie można je spotkać wszędzie, nie tylko w social media.
O czym warto pamiętać, używając hashtagów?
Jeśli zapiszemy je niepoprawnie, nie będą one działać. Aby hashtag docierał do jak największej liczy osób, powinny być zapisane bez polskich znaków. Między # i słowem kluczowym nie może być spacji. Poprawnie zapisany hashtag wygląda następująco: #blog . Używając wielu hastagów, należy oddzielić spacją. Nie mogą być pisane ciągiem np.: #blog #zdrowie #uroda. Wtedy ich działanie nie zostanie zaburzone.
W przypadku wielowyrazowych hashtagów, trzeba złączyć oba słowa. Tutaj też unikamy spacji. Można zapisać je rozpoczynając wielką literą np. #WycieczkaDoMuzeum lub oddzielając znakiem „_” np. #wycieczka_do_muzeum.
Gdzie używać hashtagów?
Hashtag narodził się na Twitterze i nie tylko tam jest używany. Użytkownicy Facebooka również grupują różne wydarzenia czy zdjęcia z ich pomocą. Wpisy zyskują więcej wyświetleń i popularność. Badania dowodzą, iż na Facebooku najlepiej używać 1-2 hashtagów. Z kolei inaczej działają na Instagramie. Tutaj zalecana ilość wynosi 10-20 hashtagów. Wpisując je pod swoim postem wyświetla się informacja, ile dany hashtag został użyty przez użytkowników. Pomaga to dobrać odpowiednie słowo, aby zwiększyć zaangażowanie w dodany przez nas post. Hashtagi pojawiają się także na YouTube. Umieszczane są w tytule przed filmem, z konkretnymi słowami. Można je także umieścić w opisie.
Wiele hashtagów jest bardzo popularnych, inne mniej. Na Instagramie bardzo popularnymi są: #photooftheday, #instagirl, #instagood #NoFilter #follow. Należy pamiętać, że niektóre hashtagi zostały zbanowane. Skutkuje to nie wyświetlaniem zdjęcia w panelu wyszukiwania. Post nie trafi do odbiorców. Lista zablokowanych hashtagów wciąż się powiększa.
Podsumowanie
Hastagi są obecne wszędzie. Coraz częściej pojawiają się na produktach czy gazetach. Wyszukując podanych hashtagów, otrzymamy wiele informacji na dany temat. Korzystając hashtagów, łatwo zwiększa się zasięg udostępnianych treści. Wstawiając post czy zdjęcie dzielimy się z coraz większym gronem osób zainteresowanych danych tematem. Są bardzo przydatne dla ludzi, szukających nowych followersów. Jak sądzisz, czy hashtagi kiedyś przestaną istnieć czy całkowicie opanują świat?